logo yapma
Logo nedir? Sözcük manaı olarak ana hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak medarımaişetletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi manaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara sahip olur.
Sorusu sorulduğunda lafız manaının dışında, birbir hayli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan insan veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı berenarı önemlidir. Diğer taraftan logo tasarım çaldatmaışmasını meydana getirecek insan veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çaldatmaışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş düzı ile faaliyette bulunan şirketler bağırsakin daha çok yeğleme edilebilir. Yekta bir sektörde faaliyet gösteren medarımaişetletmelerin çoklukla logoları kolü temaşa değer. Ancak takkadak bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bağırsakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kadim halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir tasar hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasarım” çaldatmaışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir manzarate tanınmasını sağlayıcı medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, zahmetsiz anlaşılır, sınırırlanması zahmetsiz, mümkün olduğunca az sayıda renkten oluşmalıdır. Her çtay baskı ve anlaşma tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka firma ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya muhteşem hüsran verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kasılmaun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine birebir olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kenarıkeşik lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir dahi akılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da firma bağırsakin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgi sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı mana bakımında bu bilgi çok önemlidir.